sobota 10. novembra 2012

Krehké vanilkové rohlíčky


Viem, že vanilkové rohlíčky nie sú v podstate žiadna veda, no pre mňa znamenajú veľký pokrok v mojej ,,cukrárskej" kariére. A to aj preto, že prvý plech som vyhodila, nakoľko boli všetky obrovské a nedopečené, no zospodu už čierne a ,,jedlý" bol v skutočnosti až tretí a štvrtý plech...

Aj napriek tomu, že som neverila, že budú chutiť naozaj dobre, na moje prekvapenie boli jemné, chutné a doslova sa rozplývali na jazyku. Avšak, dnes sa chystám na iný recept tohoto tradičného vianočného pečiva. Dám vedieť, ako to dopadlo :-)

Ingrediencie:
50g práškového cukru
170g masla (studené a pokrájané na kocky)
80g mletých vlašských orechov
210g hladkej múky
štipka soli

Postup:
Všetky ingrediencie spolu zmiešame (ja som miešala rukami), no pracujeme rýchlo, aby sa maslo neroztopilo. Keď máme vypracované pevné cesto, zabalíme ho do potravinárskej fólie a dáme do chladničky, najlepšie na pár hodín (ja som dala iba na hodinu a pol).
Po vychladení necháme cesto dôjsť na izbovú teplotu a následne z neho tvarujeme malé rohlíčky. Pečieme v rúre na 180°C približne 7-8 minút.
Po vytiahnutí z rúry ich necháme v plechu mierne vychladnúťa ešte mierne teplé obaľujeme v práškovom cukre zmiešanom s jedným balíčkom vanilkového. Ja som práškový cukor nemala a tak som sa ho pokúšala vyrobiť z kryštálového... Nakoniec mi vznikol krupicový :-)

TIP - ak chcete aby boli vaše rohlíčky menej všedné a o niečo luxusnejšie, zmiešajte práškový cukor na obaľovanie s dreňou z jedného vanilkového lusku :-)

Prajem príjemné pečenie a sladké degustovanie :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára