sobota 22. februára 2014

Zapekané cestoviny so zeleninou


Toto je jedno z jedál, ktoré by som rovnako, ako Pizzokcheri z predošlého príspevku, mohla jesť kedykoľvek. Pôvodný recept som si trošku prispôsobila a zmiernila tak jeho náročnosť, no trúfam si povedať, že na jeho chuti to žiadnu škodu nespôsobilo. Práve naopak, vždy mi trochu vadili kusy paradajok, ktoré boli v pôvodnom recepte čerstvé, mierne ovarené a nakrájané, no paradajkami z konzervy sa môj problém jednoducho vyriešil. V nasledujúcom recepte teda uvediem všetko tak, ako to robím ja. No musím priznať… Moja maminka ich robí aj tak najlepšie :-)




Ingrediencie (na 5 porcií)

cca 200g krátkych cestovín
1 konzerva prájaných paradajok
150g čerstvých šampiňónov
1/2 balenia čerstvého špenátu
1 cukina
2-3 mozarelly nakrájané na kocky (množstvo podľa chuti)
Hrsť strúhaného parmezánu
1PL strúhanky
Hrsť čerstvých bazalkových lístkov
Soľ

Postup:
Cestoviny dáme do osolenej vriacej vody a uvaríme podľa chuti (ja mám najradšej klasiku - al dente). Kým sa cestoviny varia, očistíme, na plátky nakrájame šampiňóny a sprudka orestujeme na olivovom oleji. Osolíme a po cca 2 minútkach pridáme špenát, restujeme až kým neklesne. Cukinu si očistíme, nakrájame na kocky a rovnako ako šampiňóny, sprudka orestujeme na olivovom oleji. Uvarené cestoviny zmiešame s paradajkami, šampiňónmi so špenátom, cukinou a mozzarelou. Vrch posypeme parmezánom, ktorý sme rozmixovali s bazalkou a strúhankou. Podľa chuti osolíme. Zapekáme cca 20 minút na 220°C. Najlepšie chutia horúce :-).
Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára