sobota 17. novembra 2012

Jablkové pitte od babičky po mojom


Táto podoba jablkového pitte nebola vôbec plánovaná. Vznikla veľmi spontánne a v podstate, zo zúfalstva. Cesto sa mi pri vaľkaní trhalo a nemohla som nijako docieliť tvar, ktorý som si predstavovala. Nakoniec som na plech prvú aj druhú vrstvu doslova vyskladala dosť veľkého množstva jednotlivých kúskov a nakoľko mi nejakým zázrakom veľa cesta zvýšilo, rozhodla som sa vyskúšať urobiť tieto minitortičky. Na moje počudovanie, chuťovo aj výzorovo nedopadli najhoršie :-). No aj napriek tomu, jablkové pitte tak skoro robiť nebudem... :-)

Ingrediencie:

Na cesto:
450g polohrubej múky
250g Hery
100g práškového cukru
1 vajce
1 prášok do pečiva
5 PL mlieka
1 vanilkový cukor

Na plnku:
6 väčších jabĺk
3 lyžičky mletej škorice
4 PL brusníc (alebo hrozienok)

Postup:
Všetky ingrediencie na cesto si zmiešame a rukami miesime dovtedy, kým nám nevznikne pevné cesto. Na pomúčenú dosku si dáme polovicu cesta, rozvaľkáme na cca 5mm hrúbku a vykrajujeme kolieska o veľkosti otvorov v plechu na muffiny. Otvory v plechu si vystelieme papierom na pečenie a na dno uložíme koliesko vykrojené z cesta. Následne na ňho nakladieme súvislú asi 2cm vrstvu nastrúhaných jabĺk, posypeme škoricou, brusnicami a prikryjeme druhým kolieskom.
Pečieme cca 13 minút na 190°C alebo kým cesto jemne nezozlatne.
Podávame v horúcim ovocným čajom.
Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára